Header Ads

Son Yazılar
recent

BENİM GAYRİ SAFİ MİLLİ HASILATIM NEREDE ?


BENİM GAYRİ SAFİ MİLLİ HASILATIM NEREDE ?

Bu ara gayri safi milli sorunlarla boğuşurken birden aklıma kişi başına düşen Gayri Safi Milli Hasılamın olduğunu hatırladım.
Hemen Google ile hasbihal içine girdim.
Gazetelerin sürmanşet işkembelerine baktım
Rakamlar
2018
Büyüme
2017 Büyümeleri
Falan derken iyice kafam karıştı ama ülkenin büyüdüğüne hatta baya büyüğüne ikna oldum ben.
Rakamlar ve Batının kıskanması ile ikna olmamak mümkün mü ?
Gayri Safi Yurt İçi Hasıla 10 Bin dolara yakın olduğunu görünce de sevindim.
Ohooo bunun  bin dolarını bana verseler ihya olurum diye düşünürken
Yoksulluk sınırı da gözüme çarpsın aman yoksul olalım da bin dolarım olsun.
Asgari şartlarda 355 dolar gibi bir gelirim varken 645 dolar da eklense benim için cennet olurdu
Fazlasında gözüm yok 10 bin dolara da ulaşmasam da olur.
Biz küçük esnafız küçük kalmalıyız. Büyüklerimize ayıp olur.
Ama benim 645 dolarım nerede ?
Bulamadım
Çok Aradım
Mecnun ben kadar yollara düşmemiştir ama mecnun gibi de kavuşamadım.
Sonra biraz daha deşeyim dedim
Bir baktım ki bazıları 16 yıl içinde herkesin GSMH toplamış.
Bir ülkenin Adaleti ve Kalkınmasında dağılım adil olmazsa orada iki sınıf oluştuğunu anlamak için aç kalmaya gerek yokmuş daha önce bir rakamlara baksam bunu çabucak kavrarmışım.
Ülkemizde orta sınıf yerini fakir sınıfa , fakir sınıf yerini çok fakir sınıfa , zengin kısım ultra zengin sınıfına terfi etti. ( Terfi kelimesi kulağa hoş geliyor , fakirlikten çok fakirliğe terfi için size bir duble daha yol )
Ekonomiden anlayan arkadaşımı aradım , belki bu adaletsizliği çözecek bir yöntem bulabilirdim. İşletme mezunuydum ve diplomam vardı.  Şöyle bir konuşma geçti aramızda ;
Ben : Gayri Safi Milli Hasılamı Alabilir miyim ?
O : Saçmalama yol yaptık
Ben : Ama yoldan zenginlerde geçiyor onlar nasıl alıyor ?
O : Kaç para vergi ödüyorsun
Ben : 9 bin 10 bin falan oluyor her şey kayıtlı bizde
O : Onlar Milyonlarca vergi ödüyor
Ben : Peki
Canım sıkıldı telefonu kapattım fakirliğimi iyice kanıksamıştım dur dedim bir de şu rakamlara bakayım
Kim ne kadar vergi ödüyormuş ?
Bir de baktım ki ödemiyorlar vergiler siliniyor, vergi barışı! ( Barış savaşta olur ya neyse )
Cengiz İnşaat Vergi Borcu : 422.000.000 yani benim gayri safi milli hasılamın 100. 000 katı vergi borcu silinmiş. Diğer firmaları yazarak da sizin daha çok fazla canınızı sıkmayayım dedim.
Fon da Cem Karaca açtım bir sigara yaktım
İşçisin sen işçi kal…
Sende Hoşça kal gayri safi milli hasılam

Deli Bey




Hiç yorum yok:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Blogger tarafından desteklenmektedir.